Veelgestelde vragen

 

  • Spoordeelwinkel: algemeen

    Hoe werkt de Spoordeelwinkel?

    Op www.ns.nl/spoordeelwinkel vind je allerlei soorten aanbiedingen voor een scherpe prijs. Dit is mogelijk doordat de Nederlandse Spoorwegen nauw samenwerkt met allerlei partijen, bijvoorbeeld de Efteling. Een aanbieding in de Spoordeelwinkel bestaat meestal uit een vervoer- en een toegangsbewijs. De aanbiedingen wisselen maandelijks en zijn uiteraard direct aan te schaffen. De bestellingen worden na betaling via e-mail verstrekt. Spoordeelwinkel.nl biedt arrangementen voor consumenten. Wij geven daarom geen factuur met BTW specificatie af. Als je op de hoogte wilt blijven van onze uitjes kun je je voor de NS Nieuwsbrief aanmelden via de link rechtsboven aan de pagina.

    Welke uitjes kan ik bij de Spoordeelwinkel aanschaffen?

    De webshop www.ns.nl/spoordeelwinkel is ingericht met allerlei aanbiedingen in 5 categorieën.

    • Hotels
    • Dagje uit
    • Cultuur
    • Attracties
    • Steden

    Voor de snelle zoekers is er ook een top 3 van de beste deals samengesteld: deze vind je op de homepage van de Spoordeelwinkel. Daarnaast zijn er in sommige periodes ook gaanbiedingen: dit type uitjes zijn extra scherp geprijsd en hebben veelal een beperkte beschikbaarheid.

    Wat heb ik nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?

    De Spoordeelwinkel werkt met vervoer- en toegangskaartjes, ook wel e-tickets genoemd. Om een bestelling te kunnen plaatsen bij de Spoordeelwinkel heb je dus een werkende internetverbinding nodig en een geldig e-mailadres. Om de bestelde tickets te kunnen openen, dien je Adobe Reader (min. versie 3.0) te gebruiken.  Door gebruik te maken van de link hieronder kun je, indien nodig, Adobe Reader (gratis) installeren. Om de tickets te kunnen afdrukken heb je een werkende (kleuren)printer nodig.
    Na aanschaf kun je je treinkaartje op je mobiel laden (uitprinten is ook mogelijk). 

    Waaruit bestaat een aanbieding op de Spoordeelwinkel?

    Een uitje bestaat meestal uit een dagkaart of een vervoer- en een toegangsbewijs van verschillende categorieën. Meer informatie over de specifieke voorwaarden kun je vinden door op de website op een specifiek uitje te klikken.

    Kan ik direct gebruik maken van een aanbieding?

    Nadat je een bestelling hebt geplaatst ontvang je een bevestiging van betaling. Binnen een half uur ontvang je één mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes. Het bestelde treinkaartje is vaak nog niet voorzien van een datum. Voordat je kunt reizen moet je deze nog reserveren en printen. Volg hiervoor de instructies in de e-mail.

    Wat zijn voorwaarden/spelregels?

    Zie hier de Algemene Voorwaarden Spoordeelwinkel.

    Kan ik mijn geld terugkrijgen wanneer door omstandigheden geen gebruik gemaakt wordt van mijn bestelde uitje?

    Helaas, je kan de tickets niet annuleren. Bij het uitvoeren van de bestelling ben je akkoord gegaan met het aantal tickets en de periode waarin het uitje plaatsvindt.

    Deze regel geldt ook als je onverwachts verhinderd bent. Er wordt hierover dan ook geen restitutie verleend. Zie ook onze algemene voorwaarden.

    Ik heb vertraging opgelopen tijdens de reis, heb ik recht op een vergoeding?

    Ja, indien je vertraging oploopt heb je op het gedeelte van de treinreis recht op een vergoeding conform de regeling ‘Geld terug bij Vertraging’. Maak hiervoor gebruik van de formulieren welke verkrijgbaar zijn op de stations. Kijk voor meer informatie hierover op betreffende pagina.

    Ik heb een vraag, opmerking of klacht over de treinreis!

    Neem contact op met de klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen.
    Er zijn hiervoor verschillende manieren, kijk hier welke voor jou het prettigste werkt.

    Ik heb een vraag, opmerking of klacht over het uitje/aanbieding!

    Als je een vraag, opmerking of klacht over het uitje, neem dan contact op met onze klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Kan ik de aanbiedingen in de Spoordeelwinkel ook op andere plaatsen kopen?

    Nee, de aanbiedingen zijn uitsluitend verkrijgbaar via de webwinkel www.ns.nl/spoordeelwinkel.

    Kan ik een uitje ook als cadeau geven?

    Ja, het is mogelijk om een uitje cadeau te geven. Dit doe je met de speciale Spoordeelwinkel Cadeaubon. Voor meer informatie kun je kijken in Klantenservice & FAQ’s onder het kopje Cadeaubon.

    Ik heb een NS-abonnement: zijn er voor mij speciale kortingen?

    Op dit moment heeft de Spoordeelwinkel een algemeen aanbod aan uitjes welke zodanig voordelig zijn dat er geen speciale kortingen beschikbaar zijn voor abonnementhouders van NS.

  • Spoordeelwinkel: bestellen

    Op www.ns.nl/spoordeelwinkel vind je de etalage van onze webwinkel. Hier zie je in een oogopslag welke soorten aanbiedingen er beschikbaar zijn en met slechts enkele clicks kun je je bestelling plaatsen.

    Waar kan ik terecht als ik een aanvullende vraag of klacht heb voor, tijdens of na het plaatsen van een bestelling?

    Als je een vraag, opmerking of klacht over het uitje, neem dan contact op met onze klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Ik wil meer weten over een bepaald uitje, waar kan ik terecht?

    In de Spoordeelwinkel kun je bij ieder uitje een heldere omschrijving van de aanbieding vinden. Daarnaast vindt je hier ook andere relevante informatie, zoals de openingstijden, routebeschrijvingen, etc. Je kunt hiervandaan ook eenvoudig je treinreis plannen en er is ook altijd een link naar de website van de aanbieder te vinden, mocht je meer specifieke informatie willen vinden.

    Hoe kan ik een uitje bestellen?

    1. Zoek het uitje waar je heen wilt!
    2. Klik op de button ‘bestel nu’
    3. Kies het aantal kaartjes dat je wilt hebben (kinderen of volwassenen). Indien je bij het bestellen een kalender aantreft selecteer dan eerst de gewenste datum. Vervolgens geef je het aantal kaartjes aan dat je wilt bestellen. De kalender geeft tevens aan hoeveel tickets er nog beschikbaar zijn. Mocht het aantal beschikbare tickets op een bepaalde datum niet voldoende zijn, kies dan een andere datum.
    4. Bekijk de inhoud van het winkelmandje en bij akkoord klik op bevestigen. Hier  vragen wij je je gegevens nogmaals te controlen zodat. In deze stap is het overigens mogelijk om een kortingscode in te voeren als je deze hebt.
    5. Volg de stappen tijdens de iDEAL betaling.
    6. Vergeet niet bij iDEAL betalen op 'Bevestigen' te toetsen.
    7. Indien de betaling gelukt is ontvang je binnen enkele minuten de bevestiging in je e-mailbox. Let op: dit is geen toegangsbewijs!
    8. Nadat wij je betaling ontvangen hebben, ontvang je je e-mail met daarin de instructies om de vervoers- en toegangsbewijzen op te halen, binnen één uur in je inbox. Om deze op te halen en af te drukken of op je mobiel te laden volg de instructies in de e-mail.

    Wat is een kortingscode?

    Met een kortingscode kun je korting krijgen op de prijs van een uitje. De kortingscodes worden door de NS verstrekt bij bepaalde acties. De kortingscode is niet inwisselbaar voor geld en kan maar eenmalig gebruikt worden.

    Hoe lang is mijn kortingscode geldig?

    De kortingscode heeft een beperkte geldigheid: kortingscodes worden eenmalig verstrekt. Het is helaas niet mogelijk om de periode hiervan te verlengen. De kortingscode wordt je aangeboden bij een speciale actie: let dus goed op de specifieke actievoorwaarden.

    Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

    De kortingscode voer je in nadat je een uitje hebt gekozen. Voordat je het uitje afrekent, kun je bij de stap “gegevens controleren” de kortingscode invullen. De prijs wordt hiermee automatisch aangepast.

    Mijn kortingscode doet het niet.

    Een kortingscode kan maar eenmalig gebruikt worden en heeft een beperkte geldigheid. Heb je nog niet eerder gebruik gemaakt van de code? Neem dan contact op met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Kan ik een kortingscode gebruiken in combinatie met een cadeaukaart?

    Nee, dit is niet mogelijk.

    Ik wil een uitje bestellen maar de website doet het niet?

    Er is mogelijk een probleem opgetreden. Wij doen ons uiterste best om de beschikbaarheid van de Spoordeelwinkel zo snel mogelijk te herstellen. Probeer het later nog eens.

    Kan ik ook meerdere uitjes bestellen?

    Ja, dat is uiteraard mogelijk.

    Als ik een uitje heb besteld, hoe ontvang ik dan de vervoer- en entreebewijzen?

    Nadat wij je betaling ontvangen hebben, ontvang je binnen een half uur één e-mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes. Volg hiervoor de instructies die je in de e-mail aantreft om je kaarten te kunnen ophalen (downloaden) je treinkaartje moet je nog voorzien van een datum. De gedownloade treinkaarten kun je op je mobiel laden (uitprinten mag ook), de toegangskaarten print je uit en neem je vervolgens mee op reis. Na je bestelling van een hotelovernachting ontvang je één e-mail met je bestelling met voucher voor hotel en instructies voor e-tickets.

    Kan de bestelling in de Spoordeelwinkel ook op een OV-chipkaart worden geladen?

    Nee, dit is niet mogelijk. De Spoordeelwinkel werkt met het e-ticketsysteem.

    Als ik een uitje heb besteld via de Spoordeelwinkel, moet ik dan nog wat doen voordat ik kan reizen?

    Nadat je je bestelde uitje hebt betaald, ontvang je binnen een half uur één e-mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes. Je ontvangt voor ieder onderdeel van je bestelling een aparte link: hierop dien je te klikken en je (trein)tickets vast te leggen. In sommige gevallen ontvang je via deze e-mail het entreebewijs rechtstreeks. Volg hiervoor de instructies in de e-mail.

    Kan ik mijn bestelling uitsluitend via e-mail ontvangen?

    Ja, de Spoordeelwinkel werkt uitsluitend met  digitale vervoer- en toegangsbewijzen, ook wel e-tickets genoemd.

    Ik heb een NS-abonnement: zijn er voor mij speciale kortingen?

    Op dit moment heeft de Spoordeelwinkel een algemeen aanbod aan uitjes welke zodanig voordelig zijn dat er geen speciale kortingen beschikbaar zijn voor abonnementhouders van NS.

    Hoe kom ik aan extra informatie over een aanbieding?

    Op de website van de Spoordeelwinkel wordt per uitje zoveel mogelijk relevante informatie getoond. Mocht je behoefte hebben aan meer specifieke informatie, dan kun je via een link bij het specifieke uitje eenvoudig naar de website van de betreffende aanbieder gaan. Daarnaast wordt per uitje de bereikbaarheid met het openbaar vervoer aangegeven en er is een link naar de reisplanner van NS beschikbaar. Bekijk deze voor je aankoop dus zorgvuldig.

    Ik heb een uitje besteld maar wil deze annuleren, wat moet ik doen?

    Helaas, je kan de kaarten niet annuleren. Bij het uitvoeren van de bestelling ga je akkoord met het aantal (trein)tickets, de periode waarin deze gebruikt kunnen worden en de algemene voorwaarden. Deze regel geldt ook als je onverwachts verhinderd bent. Het is ook niet mogelijk om de datum van je uitje later te veranderen.

    Er wordt geen restitutie verleend.

    Ik heb een uitje uitgekozen maar het aantal kaartjes staat niet juist in het winkelwagentje, wat moet ik doen?

    Klik op ‘wijzig’ en voer het juiste aantal weer op.

  • Spoordeelwinkel: betaling

    Nadat je het gewenste uitje hebt uitgekozen, dien je deze af te rekenen. Hiervoor wordt je doorgeleid naar de betaalsite waar je via het betaalsysteem iDEAL je bestelling kunt afrekenen.
    Hieronder de veelgestelde vragen:

    Waar kan ik terecht als ik een vraag of klacht heb voor, tijdens of na het doen van een betaling?

    Als je een vraag, opmerking of klacht over het uitje, neem dan contact op met onze klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

    Je kunt uitsluitend betalen met iDEAL. Dit is mogelijk indien je gebruik maakt van internetbankieren bij de ABN Amro, ASN Bank, Fortis, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank en de SNS Regio Bank. Met iDEAL kan je namelijk vertrouwd, veilig en gemakkelijk al je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als internetbankierder kan je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

    Is iDEAL de enige betaalmogelijkheid?

    Ja, iDEAL is vooralsnog de enige betaalmogelijkheid in de Spoordeelwinkel.

    Er is iets misgegaan met de betaling, wat moet ik doen?

    Neem dan contact op met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Ik heb een aanbieding gekozen en betaald maar ik kan door omstandigheden geen gebruik maken hiervan. Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    Helaas, je kan de kaarten niet annuleren. Bij het uitvoeren van de bestelling ga je akkoord met het aantal (trein)tickets, de periode waarin deze gebruikt kunnen worden en de algemene voorwaarden. Deze regel geldt ook als je onverwachts verhinderd bent. 

    Er wordt geen restitutie verleend.

  • Spoordeelwinkel: bevestiging van bestelling

    Nadat je je bestelde uitje hebt betaald, ontvang je via e-mail hiervan een bevestiging. Binnen een half uur ontvang je één e-mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes. Je ontvangt voor ieder onderdeel van je bestelling een apart link: hierop dien je te klikken en je (trein)tickets vast te leggen. In sommige gevallen ontvang je via deze e-mail het entreebewijs rechtstreeks. Volg hiervoor de instructies in de e-mail.

    Hieronder de veelgestelde vragen:

    Waar kan ik terecht als ik een vraag of klacht heb na de ontvangst van de bevestiging van bestelling?

    Als je een vraag, opmerking of klacht over het uitje, neem dan contact op met onze klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Wat moet ik doen als ik de bevestiging van bestelling heb ontvangen?

    Nadat wij je bestelling en betaling ontvangen hebben, ontvang je binnen een half uur één e-mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes.

    Via de links kun je je vervoer- en toegangsbewijzen ophalen. Volg hiervoor de instructies die je in de e-mail aantreft. De opgehaalde kaarten dien je vervolgens te printen. De afgedrukte trein- en toegangskaarten neem je mee op reis.

    Ik heb een uitje besteld maar ik heb geen bevestiging ontvangen?

    Check de instellingen van je e-mailbox en de spamfilter. Mocht je niet uit komen, kun je contact opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Ik heb een uitje besteld maar ik ben de bevestiging kwijtgeraakt?

    Als je de e-mail met de tickets kwijt bent, kan je deze opnieuw aanvragen. Stuur een e-mail naar info@spoordeelwinkel.nl, vermeld hierin je gegevens (naam, adres, woonplaats). De tickets ontvang je dan opnieuw via de e-mail. Let op: je tickets worden niet naar een ander e-mail adres verstuurd.

    Ik heb een uitje besteld maar ik heb de verkeerde bestelling ontvangen?

    Neem dan contact op met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Ik klik op de linkjes in de bevestigingse-mail maar deze werken niet, wat moet ik doen?

    De tickets moeten via Adobe Reader geopend worden. Door gebruik te maken van de link hieronder kun je, indien nodig, Adobe Reader (gratis) installeren

    Kan ik een factuur met BTW specificatie ontvangen?

    Spoordeelwinkel.nl biedt arrangementen voor consumenten. Wij geven daarom geen factuur met BTW specificatie af.

  • Spoordeelwinkel: tickets ophalen en printen

    Je hebt een e-mail van de Spoordeelwinkel ontvangen met daarin je bestelde kaartjes. Klik op de aangeleverde linkjes om zowel de aangeschafte vervoer- als toegangsbewijzen te kunnen ophalen. Voor de weekendjes weg ontvang je één e-mail. Volg hiervoor de instructies in de e-mail om de bestelling op te halen en een eventuele reservering te maken. Print je e-tickets voor het uitje en neem deze mee op reis, laad het e-ticket voor de trein op je mobiel (uitprinten is ook mogelijk).

    Let op! Een ticket kan één keer gebruikt worden bij de entree. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat het ticket uniek blijft.

    Hieronder de veelgestelde vragen:

    Waar kan ik terecht als ik een vraag of klacht heb bij het ophalen van mijn tickets?

    Bijna alle uitjes die je via de Spoordeelwinkel aanschaft bestaan uit een treinkaartje en een toegangsbewijs voor de gekozen activiteit.

    Treinticket
    Heb je een vraag of klacht bij het ophalen/reserveren van het treinkaartje via www.ns.nl/eticket, neem dan contact op met de afdeling klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen. NS-klantenservice is dag en nacht telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55.

    Toegangsbewijs
    Wanneer je een vraag of klacht hebt over het ophalen van het toegangsbewijs, kun je contact opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail naar info@spoordeelwinkel.nl

    Moet ik de afgedrukte tickets meenemen gedurende de reis?

    Ja. Neem daarbij ook je (verplichte) legitimatiebewijs mee!

    Wat betekenen de links in de e-mail?

    Nadat je je bestelling hebt afgerekend ontvang je je digitale tickets via e-mail. De link bevat een unieke code waarmee je de voor jouw aangeschafte tickets kunt ophalen. Volg hiervoor de instructies in de e-mail.

    Hoe kan ik de verschillende vervoer- en toegangsbewijzen ophalen en uitprinten?

    Volg de instructies in de e-mail. Hierin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je je vervoer- en toegangsbewijzen kunt ophalen, laden en printen. Voor instructies over het ophalen en laden van je treinticket, kun je daarnaast terecht op de betreffende webpagina van de Nederlandse Spoorwegen.

    Ik wil mijn treinkaartje ophalen maar de code werkt niet!

    Neem dan contact op met de klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen.

    De NS-klantenservice is dag en nacht bereikbaar via telefoonnummer 030-751 51 55.

    Ik wil mijn toegangskaarten printen, maar ik krijg een ERROR in mijn scherm!

    Je hebt te lang gewacht met het uitprinten van de kaarten, waardoor de toegestuurde link is verlopen.

    Dit kan je oplossen door een e-mail te sturen naar info@spoordeelwinkel.nl, vermeld in de e-mail je NAW gegevens, ordernummer en dat je een ERROR in je scherm krijgt. Je ontvangt dan spoedig de toegangskaarten opnieuw via de e-mail.

    Ik heb geen kleurenprinter, is zwart/ wit ook goed?

    De tickets kunnen in kleur of zwart/ wit geprint worden. Op je ticket staat links in de hoek de barcode. Deze moet duidelijk geprint worden.

    Mijn printer werkt niet, kan ik de vervoer- en toegangsbewijzen op een andere wijze ontvangen?

    Voor de toegangsbewijzen is dit helaas niet mogelijk. De Spoordeelwinkel werkt volgens een e-ticket systeem. Bij dit systeem ontvangt de klant middels de e-mail de trein- en toegangskaarten. De toegangsbewijzen dient de klant zelf uit te printen. De vervoerbewijzen kun je op je mobiel laden. Als je de toegangsbewijzen niet zelf kunt printen, kan je wellicht bij vrienden, familie, buren of werk/school de kaarten uitprinten.

    Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren, zijn er ook openbare plekken waar je kan printen zoals de bibliotheek, een copyshop of internet café.

    Hoe laad ik mijn treinkaartje op mijn mobiel?

    Lees hier de meest gestelde vragen over mobile tickets
  • Spoordeelwinkel: cadeaukaart

    Via de Spoordeelwinkel kun je een cadeaukaart aanschaffen. De cadeaukaart is digitaal te verkrijgen en nu kun je de cadeaukaart ook per post ontvangen. De cadeaukaart kan enkel in de Spoordeelwinkel worden uitgegeven. De cadeaukaart is twee jaar geldig na uitgifte en is niet voor geld inwisselbaar.

    Wil je de cadeaukaarten voor zakelijke doeleinden gebruiken? Dan is het mogelijk om de Spoordeelwinkel cadeaukaarten op factuur aan te schaffen. Neem hiervoor contact op met onze Spoordeelwinkel Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 0900-1100012 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail naar info@spoordeelwinkel.nl

    Welke soorten cadeaukaarten zijn er te koop?

    Je kunt cadeaukaarten kopen met 9 verschillende waarden (10, 20, 30, 40, 50, 75, 100, 125 en 150 euro). De cadeaukaarten zijn alleen in de Spoordeelwinkel te besteden.

    Hieronder de veelgestelde vragen:

    Hoe kan ik een digitale cadeaukaart bestellen?

    1. Ga naar de pagina van de cadeaukaart!
    2. Klik op de button ‘bestel nu’.
    3. Selecteer het aantal cadeaukaarten en het bedrag van de cadeaukaart(en)
    4. Bekijk de inhoud van het winkelmandje en bij akkoord klik op 'bevestigen'.
    5. Voer je persoonlijke gegevens in voor ontvangst van het uitje en klik op 'verder'.
    6. Controleer je gegevens en klik op 'naar betalen'.
    7. Kies voor iDEAL betaling.
    8. Vergeet niet bij iDEAL betalen op 'Bevestigen' te klikken.
    9. Indien de betaling gelukt is ontvang je binnen enkele minuten de bevestiging in je e-mailbox. Let op: dit is geen toegangsbewijs!
    10. Nadat wij je betaling ontvangen hebben, ontvang je je e-mail met daarin de cadeaubon in je inbox. Om deze op te halen en af te drukken volg de instructies in de e-mail.

    Hoe kan ik een fysieke cadeaukaart bestellen?

    1. Ga naar de pagina van de cadeaukaart!
    2. Klik op de button ‘bestel nu’.
    3. Selecteer het aantal cadeaukaarten en het bedrag van de cadeaukaart(en)
    4. Bekijk de inhoud van het winkelmandje en scrol naar onderen om voor een bedrag van 1 euro je digitale cadeaukaart fysiek te maken, daarna klik je op 'bevestigen'.
    5. Voer je persoonlijke adresgegevens in voor ontvangst van de cadeaukaart en klik op 'verder'.
    6. Controleer je gegevens en klik op 'naar betalen'.
    7. Kies voor iDEAL betaling.
    8. Vergeet niet bij iDEAL betalen op 'Bevestigen' te klikken.
    9. Indien de betaling gelukt is ontvang je binnen enkele minuten de orderbevestiging in je e-mailbox. 
    10.Wanneer wij de cadeaukaart verzenden ontvang je via e-mail een activatiecode, deze heb je nodig om het saldo op de cadeaukaart te activeren. Dit doe je op www.ns.nl/cadeaukaart/activeren
    11.De cadeaukaart ontvang je binnen 5 werkdagen op het door jou aangegeven adres.

    Hoe activeer ik een fysieke cadeaukaart?

    De fysieke Spoordeelwinkel cadeaukaart wordt om misbruik te voorkomen zonder waarde naar je verzonden. Het tegoed moet je zelf eerst activeren op www.ns.nl/cadeaukaart/activeren. Meer informatie hierover vind je in de orderbevestiging die je na je betaling hebt ontvangen.

    Ik wil een groot aantal cadeaukaarten bestellen (minimaal 50). Waar kan ik terecht?

    Het is mogelijk om in één keer verschillende cadeaukaarten voor verschillende bedragen te bestellen. Wil je een groot aantal cadeaukaarten kopen? Neem dan contact op met onze Klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 0900-1100012 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl.

    Hoe kan ik een uitje bestellen met de cadeaukaart?

    1. Ga naar de website www.spoordeelwinkel.nl
    2. Kies vervolgens uit alle aanbiedingen een uitje
    3. Plaats je uitje in de winkelmand
    4. Volg de stappen van de bestelprocedure (Let op: je vult geen kortingscode in)
    5. Kies bij de 'betaalmethode' voor de optie 'cadeaukaart'.
    6. Vul hierna je kaartnummer en de krascode in
    7. Een eventueel meerbedrag kan per iDeal nog bijbetaald worden

    Waar staat de code van mijn cadeaukaart?

    De cadeaukaart heeft de vorm van een creditcard/bankpas. Op de achterzijde staat een code. Dit is de unieke code van jouw cadeaukaart.

    Hoe check ik het saldo op de cadeaukaart?

    Op de cadeaukaart staat een tegoed wat je alleen digitaal kunt besteden in de Spoordeelwinkel. Resterend saldo kan op een later moment worden besteed in de Spoordeelwinkel. Hoeveel tegoed er op je kaart staat kun je via de saldochecker nagaan.

    Waar kan ik het saldo van mijn cadeaukaart bekijken?

    Klik hier voor de saldochecker. Doet de link het niet? Ga dan naar de cadeaukaart pagina op de site. De saldochecker vind je onder het kopje saldochecker.

    Kan ik een kortingscode gebruiken in combinatie met een cadeaukaart?

    Nee, dit is niet mogelijk. Je kunt gebruik maken van je cadeaukaart of je kortingscode.

    Ik wil een uitje bestellen maar de website doet het niet?

    Er is mogelijk een probleem opgetreden. Wij doen ons uiterste best om de beschikbaarheid van de Spoordeelwinkel zo snel mogelijk te herstellen. Probeer het later nog eens.

    Kan ik ook meerdere uitjes bestellen met één cadeaukaart?

    Ja, dat is uiteraard mogelijk. Zolang er nog een bedrag op je cadeaukaart staat kun je dit inzetten bij verschillende uitjes.

    Kan ik een deel van mijn uitje met mijn cadeaukaart betalen en de rest via IDEAL?

    Het is niet mogelijk om een uitje met een deel van de cadeaukaart te betalen en de rest met IDEAL als je nog saldo hebt op je cadeaukaart. Het bedrag op je cadeaukaart moet op zijn voordat je via IDEAL betaalt. Voorbeeld: Als je een cadeaukaart hebt voor 50 euro is het niet mogelijk om een uitje van 30 euro te betalen met 20 euro van je cadeaubon en 10 euro via IDEAL.

    Is mijn cadeaukaart inwisselbaar voor contant geld?

    Nee, dit is helaas niet mogelijk. De cadeaukaart kan alleen worden besteed aan uitjes in de Spoordeelwinkel.

    Ik heb een uitje besteld maar wil deze annuleren, wat moet ik doen?

    Helaas, je kan de kaarten niet annuleren. Bij het uitvoeren van de bestelling ga je akkoord met het aantal (trein)tickets, de periode waarin deze gebruikt kunnen worden en de algemene voorwaarden. Deze regel geldt ook als je onverwachts verhinderd bent.

    Er wordt geen restitutie verleend.

    Ik heb een cadeaukaart maar de code doet het niet.

    Neem dan contact op met onze klantenservice Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-17.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail via info@spoordeelwinkel.nl

    Moet ik de afgedrukte tickets en cadeaukaart meenemen gedurende de reis?

    Ja. Neem de tickets en de cadeaukaart en ook je (verplichte) legitimatiebewijs mee!

    Waar kan ik terecht als ik een vraag of klacht heb bij het bestellen of ophalen van mijn tickets?

    Alle uitjes die je via de Spoordeelwinkel aanschaft bestaan uit een treinkaartje en een toegangsbewijs voor de gekozen activiteit.

    Uitje en Toegangsbewijs
    Wanneer je een vraag of klacht hebt over het bestellen of ophalen van het toegangsbewijs, kun je contact opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00-22.00 uur, op zaterdag van 9.00-18.00 uur en op zondag van 09.00-12.00 uur via telefoonnummer 088-6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten). Of stuur een e-mail naar info@spoordeelwinkel.nl

    Treinticket
    Heb je een vraag of klacht bij het ophalen/reserveren van het treinkaartje via ns.nl/eticket, neem dan contact op met de afdeling klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen. NS-klantenservice is dag en nacht bereikbaar via telefoonnummer 030-751 51 55.

Zo bestel je een uitje in de Spoordeelwinkel

  1. Selecteer links de kaarten die je wilt kopen en klik onderaan de pagina op ‘Bestellen’.
  2. Vul je gegevens in, lees en accepteer de voorwaarden.
  3. Betaal met IDEAL.
  4. Binnen een half uur ontvang je één e-mail ter bevestiging met daarin de tickets voor jouw uitje en de couponcodes voor jouw treinkaartjes.
  5. Na 30 minuten nog geen e-mail ontvangen? Controleer voor de zekerheid het spamfilter of de reclame inbox.
  6. Klik op de couponcode in de bevestigingsmail om op de verzilverpagina uit te komen. De code is automatisch ingevuld, klik op ‘verzilveren’.
  7. Vul de gevraagde gegevens in.
  8. Print je e-tickets voor het uitje en laad het e-ticket voor de trein op je mobiel (uitprinten is ook mogelijk).

Klantenservice Spoordeelwinkel

Lees hier de meest gestelde vragen over het bestellen.

Lees hier de meest gestelde vragen over mobile tickets.

Telefoon: 088-6721002

(voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten)

Maandag t/m vrijdag
Zaterdag
Zondag
Feestdagen

08.00 - 22.00 uur
09.00 - 18.00 uur
09.00 - 12.00 uur
gesloten

E-mail info@spoordeelwinkel.nl

E-mails worden binnen twee werkdagen beantwoord.

Veilig afrekenen

Veilig online betalen via je eigen bank. Betaling in de Spoordeelwinkel is enkel mogelijk met IDEAL.